Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3001600515   Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció
2017-2018   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   18/4/2018 - 14/6/2018 (90 hores) de 15:30h a 19:30h
   INS Esteve Terradas i Illa
   c. Bonavista, 70 (Cornellà de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
  
   Primera sessió conjunta a l'INS. Joaquim Blume a les 16.00h
  
Accessos   Veure Plànol
Tipus activitat   DIR1 Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció
  
Inscripció   09/01/2018 - 19/01/2018
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció, d'acord amb el que estableix el Decret 155/2010, de 2 de novembre (DOGC núm. 5753). El curs és de 90 hores — 68 de presencials i 22 de no presencials.
La finalitat del curs és facilitar als assistents l’adquisició de competències necessàries per exercir la funció directiva.
  
Objectius   Situar les direccions en les funcions que es desprenen de l'aplicació de la Llei d'Educació i dels decrets que la desenvoluparan.
Proporcionar informació i eines d'anàlisi d’aspectes prioritaris del sistema educatiu, com són l’èxit escolar i l’abandonament prematur, així com les mesures d'actuació en els dos àmbits.
Oferir eines de planificació estratègica per a la gestió global dels centres i per a la implantació de processos de canvi, que permetin aconseguir uns objectius de millora coherents amb el seu projecte educatiu.
Proporcionar habilitats, eines i procediments per facilitar la pràctica de l’avaluació de centre, estretament vinculada als resultats educatius, i la implementació dels processos de millora.
Afavorir la reflexió sobre el rol de líder d’un equip i els estils de lideratge.
Facilitar eines de dinàmica de grups per afavorir el treball en equip i la presa de decisions, i estratègies de comunicació per a la direcció de persones i projectes.
Donar a conèixer les normes bàsiques de la legislació educativa en matèria de centres, alumnat i professorat i els procediments de gestió administrativa i econòmica.
Fomentar l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d’aprenentatge i de construcció de coneixement de l’alumnat, i en la gestió del centre.
Promoure la projecció externa del centre i les relacions amb l’entorn.
  
Continguts   OBJECTIU 1. Conèixer l’organigrama i funcionament del Departament d’Ensenyament
OBJECTIU 2. Donar a conèixer el marc bàsic de referència a l’hora d’exercir la funció directiva
OBJECTIU 3. Facilitar eines de planificació, gestió i avaluació de la funció directiva
OBJECTIU 4. Facilitar el coneixement i les eines per a la prevenció de riscos laborals i salut laboral
OBJECTIU 5. Donar el marc estratègic per avançar cap a l’Administració digital
OBJECTIU 6. Compartir reflexions des de l’expertesa
  
Observacions   Primera sessió conjunta. Lloc i data a determinar
  
Formador/a   Montserrat Domingo Rigol
  
Avaluació   1. Condició prèvia: Per poder ser avaluat/da , cal haver assistir al 80% de les sessions
2. Treball no presencial:
• Programació dels dies no lectius del mes de setembre (20%)
• Elaboració d’un projecte educatiu al voltant de 4 models diferents de centres a triar (60%) . entre 6 i 10 pàgines
• Elaboració activitats del bloc normatiu (20 %)
3. Comissió d’avaluació
3.1 Composició
La comissió d’avaluació serà presidida pel subdirector general de la Funció Directiva de Centres Docents o la persona que ell delegui.
Actuarà com a secretari de la comissió amb veu i sense vot un tècnic docent de la Subdirecció General de la Funció Directiva de Centres docents.
A més estarà formada per a 5 vocals un a proposta de cadascuna de les següents unitats: Direcció General de Centres Públics, Direcció General de Professorat i Personal Docent, Subdirecció General de la Funció Directiva de Centres Docents, Subdirecció General de la Inspecció d’Educació i Servei de Prevenció de Riscos Laborals.
3.2 Funcions
• Elaborar i lliurar el material del curs al secretari de la comissió.
• Proposar els formadors de cadascun dels territoris
• Vetllar per la implantació correcta de la programació del curs.
• Avaluar de manera col•legiada als aspirants seguint els criteris d’avaluació del curs.
• Resoldre qualsevol incidència que sorgeixi durant el procés.

La qualificació de 7 o superior tindrà un reconeixement especial dins l’apartat de B de la primera fase en el concurs de mèrits per seleccionar el director o directora dels centres dependents del Departament d’Ensenyament


  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat del curs caldrà haver assistit, com a mínim, al 80% de les hores presencials i haver realitzat i lliurat les activitats avaluatives indicades en cadascun dels objectius.
  
Persones  destinatàries   Les persones seleccionades en el concurs de mèrits per ser directors o directores d’un centre docent públic i les que han estat nomenades amb caràcter extraordinari i en els centres de nova creació, que no estiguin exemptes de la realització del programa específic de formació, d'acord amb les previsions del Decret esmentat.
  
E-mail   dtbaix@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   18/04/2018   1530   1930 
 Sessió 2   dijous   19/04/2018   1530   1930 
 Sessió 3   dimarts   24/04/2018   1530   1930 
 Sessió 4   dijous   26/04/2018   1530   1930 
 Sessió 5   dijous   03/05/2018   1530   1930 
 Sessió 6   dimarts   08/05/2018   1530   1930 
 Sessió 7   dijous   10/05/2018   1530   1930 
 Sessió 8   dimarts   15/05/2018   1530   1930 
 Sessió 9   dijous   17/05/2018   1530   1930 
 Sessió 10   dimarts   22/05/2018   1530   1930 
 Sessió 11   dijous   24/05/2018   1530   1930 
 Sessió 12   dimarts   29/05/2018   1530   1930 
 Sessió 13   dijous   31/05/2018   1530   1930 
 Sessió 14   dimarts   05/06/2018   1530   1930 
 Sessió 15   dijous   07/06/2018   1530   1930 
 Sessió 16   dimarts   12/06/2018   1530   1930 
 Sessió 17   dijous   14/06/2018   1530   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent