3001600515 |
Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció |
2017-2018 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
18/4/2018 - 14/6/2018 (90 hores) de 15:30h a 19:30h |
|
INS Esteve Terradas i Illa |
|
c. Bonavista, 70 (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
|
| |
|
Primera sessió conjunta a l'INS. Joaquim Blume a les 16.00h |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Tipus activitat |
DIR1 Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció
|
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 19/01/2018 |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció, d'acord amb el que estableix el Decret 155/2010, de 2 de novembre (DOGC núm. 5753). El curs és de 90 hores — 68 de presencials i 22 de no presencials.
La finalitat del curs és facilitar als assistents l’adquisició de competències necessàries per exercir la funció directiva.
|
| |
Objectius |
Situar les direccions en les funcions que es desprenen de l'aplicació de la Llei d'Educació i dels decrets que la desenvoluparan.
Proporcionar informació i eines d'anàlisi d’aspectes prioritaris del sistema educatiu, com són l’èxit escolar i l’abandonament prematur, així com les mesures d'actuació en els dos àmbits.
Oferir eines de planificació estratègica per a la gestió global dels centres i per a la implantació de processos de canvi, que permetin aconseguir uns objectius de millora coherents amb el seu projecte educatiu.
Proporcionar habilitats, eines i procediments per facilitar la pràctica de l’avaluació de centre, estretament vinculada als resultats educatius, i la implementació dels processos de millora.
Afavorir la reflexió sobre el rol de líder d’un equip i els estils de lideratge.
Facilitar eines de dinàmica de grups per afavorir el treball en equip i la presa de decisions, i estratègies de comunicació per a la direcció de persones i projectes.
Donar a conèixer les normes bàsiques de la legislació educativa en matèria de centres, alumnat i professorat i els procediments de gestió administrativa i econòmica.
Fomentar l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d’aprenentatge i de construcció de coneixement de l’alumnat, i en la gestió del centre.
Promoure la projecció externa del centre i les relacions amb l’entorn.
|
| |
Continguts |
OBJECTIU 1. Conèixer l’organigrama i funcionament del Departament d’Ensenyament
OBJECTIU 2. Donar a conèixer el marc bàsic de referència a l’hora d’exercir la funció directiva
OBJECTIU 3. Facilitar eines de planificació, gestió i avaluació de la funció directiva
OBJECTIU 4. Facilitar el coneixement i les eines per a la prevenció de riscos laborals i salut laboral
OBJECTIU 5. Donar el marc estratègic per avançar cap a l’Administració digital
OBJECTIU 6. Compartir reflexions des de l’expertesa
|
| |
Observacions |
Primera sessió conjunta. Lloc i data a determinar
|
| |
Formador/a |
Montserrat Domingo Rigol
|
| |
Avaluació |
1. Condició prèvia: Per poder ser avaluat/da , cal haver assistir al 80% de les sessions
2. Treball no presencial:
• Programació dels dies no lectius del mes de setembre (20%)
• Elaboració d’un projecte educatiu al voltant de 4 models diferents de centres a triar (60%) . entre 6 i 10 pàgines
• Elaboració activitats del bloc normatiu (20 %)
3. Comissió d’avaluació
3.1 Composició
La comissió d’avaluació serà presidida pel subdirector general de la Funció Directiva de Centres Docents o la persona que ell delegui.
Actuarà com a secretari de la comissió amb veu i sense vot un tècnic docent de la Subdirecció General de la Funció Directiva de Centres docents.
A més estarà formada per a 5 vocals un a proposta de cadascuna de les següents unitats: Direcció General de Centres Públics, Direcció General de Professorat i Personal Docent, Subdirecció General de la Funció Directiva de Centres Docents, Subdirecció General de la Inspecció d’Educació i Servei de Prevenció de Riscos Laborals.
3.2 Funcions
• Elaborar i lliurar el material del curs al secretari de la comissió.
• Proposar els formadors de cadascun dels territoris
• Vetllar per la implantació correcta de la programació del curs.
• Avaluar de manera col•legiada als aspirants seguint els criteris d’avaluació del curs.
• Resoldre qualsevol incidència que sorgeixi durant el procés.
La qualificació de 7 o superior tindrà un reconeixement especial dins l’apartat de B de la primera fase en el concurs de mèrits per seleccionar el director o directora dels centres dependents del Departament d’Ensenyament
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir el certificat del curs caldrà haver assistit, com a mínim, al 80% de les hores presencials i haver realitzat i lliurat les activitats avaluatives indicades en cadascun dels objectius.
|
| |
Persones destinatàries |
Les persones seleccionades en el concurs de mèrits per ser directors o directores d’un centre docent públic i les que han estat nomenades amb caràcter extraordinari i en els centres de nova creació, que no estiguin exemptes de la realització del programa específic de formació, d'acord amb les previsions del Decret esmentat.
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
18/04/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
19/04/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
24/04/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
26/04/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 5 |
dijous |
03/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 6 |
dimarts |
08/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 7 |
dijous |
10/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 8 |
dimarts |
15/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 9 |
dijous |
17/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 10 |
dimarts |
22/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 11 |
dijous |
24/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 12 |
dimarts |
29/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 13 |
dijous |
31/05/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 14 |
dimarts |
05/06/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 15 |
dijous |
07/06/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 16 |
dimarts |
12/06/2018 |
1530 |
1930 |
Sessió 17 |
dijous |
14/06/2018 |
1530 |
1930 |
|
| |